Anett88 2009.10.18. 01:36

Utazás Aveiroba

 Péntek este eldöntöttük hova menjünk szombaton, így eset a választás Aveiro-ra mondván van ott tenger is és városnézési lehetőség is.

10 körül elindultunk, mint minden alkalommal megkűzdöttünk a vonatjegyvétellel. 1 óra 45 percet utaztunk majd megérkeztünk a városba, lestünk egy térképet és elindultunk a központ fele. Útközben betértünk 1-1 boltba amit kezdtem nehezen viselni, de ez még csak a kezdet volt... Beértünk a központba ami nagyon szép volt, csatorna választotta szét a várost amin lehetett gondolázni is és éppen emiatt hívják Portugália Velencéjének. Elkezdtünk sétálni és megtaláltuk a plázát...elnéztünk oda deh hamar beadtam az unalmast és untam a boltnézegetést és inkább kint megvártam a lányokat, de mikor már látták rajtam hogy nem bírom végül megkíméltek és nem néztük meg a maradék 50 boltot. :D

Vettünk jegyet a gondolás körútra, 45 perces túra volt de valójában szerintem nem érte meg mert pont láttunk minden gyalog is, semmi xtra nem volt. Utánna sétálgattunk még, megnéztünk a Museum de Aveirot, ami régen egy kolostor volt és gyönyörűszép volt belülről. Megtaláltuk a buszmegállót ahonnan indul az a busz amivel le tudtunk menni az óceánpartra. Így hát vettünk jegyet a buszra és nagyjából fél órás busz út után meg is érkeztünk. A part jellegzetessége a különböző színűre festett hangulatos kis házikók, (fénykép lásd iwiw :D... ) nekem nagyon tetszett, olyan aranyos volt... ezután mentünk le a partra, ami már sajnos üres volt mivel nagyjából 6 óra lehetett mikor odaértünk és már nem tűzött a nap. Azért megnéztük a vizet, a lányok felvették a fürdőruhát és bementek a vízbe, amit én inkább kivülről szemléltem mert nagyjából 16-20 fokos volt az Atlanti-óceán. Csináltunk pár képet, néztük a szép tengerpartot aztán indultunk vissza a buszhoz ami pont elvitt a vonathoz. Ismét többszörösen megállapítottuk hogy ez nem máv, nem zötykölődik, nagyon kultúrált és ha gyorsvonatnak hívják akkor tényleg gyorsan hazaérsz vele. :)

Összességében nagyon tetszett ez a nap, szép volt a város és az óceánpart is. És amit külön élveztem a napban, hogy ez volt az első olyan utunk amit megterveztünk (bár többnyire én :P) hova megyünk, mikor és mivel, magunktól fedeztük fel a várost és jutottunk el mindenhova, ami így sokkal nagyobb élvezet és kaland volt.

Hazaérve és belépve a szobámba borzalmas szag fogadott... :S általánosnak mondható hogy mindig kicsit büdős van nálam ezért folyton nyitva az ablak de ez most túltett mindenen... iszonyat csatornaszag volt, 1 órát szellőztettem... :S

Viszont lassan arra a megállapításra jutunk hogy profi a portugál nyelvtudásom egészen addig míg meg nem kell szólalni... :D de jó páros vagyunk Katával mert én mindent megértek, ő meg beszél... :D

A bejegyzés trackback címe:

https://portugal.blog.hu/api/trackback/id/tr1001457177

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: o relatório completo 2017.12.31. 09:27:40

Trabantot tologatni élvezet - Retro játékmúzeum

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arpad1983 2009.10.19. 11:52:49

En sosem tapasztaltam szagokat Nalad, nem is tudom :D
Lehetoleg majd ilyen kulfoldi utra legkozelebb en is szeretnek menni, mert most mar irigyellek :D

Anett88 2009.10.19. 15:49:09

Ne viccelj, nem azt mondtam hogy én vagyok büdös hanem a szobám és azért mert ilyen csatorna szag van és még jó hogy nem érezted még nálam mikor nem is jártál itt....

arpad1983 2009.10.20. 11:41:11

Nem is azt mondtam hogy Te, de akkor se tapasztaltam ilyet... ;)
süti beállítások módosítása